کاشت مو راهنمای جامع و هرچه باید بدانید کلینیک صدف

کاشت مو در حقیقت به معنی استخراج فولیکول‌های مو از بانک مو و پیوند آن‌ها به قسمت دیگر بدن است. زیرا الگوی رشد و میزان رشد موی بانوان با آقایان متفاوت است. به دلیل بالا بودن سرعت رشد تار موی بانوان، ناحیه پشت سر و گوش‌ها تنها مکان مناسب برای استخراج فولیکول‌های پیوندی است. اما کم بودن سرعت رشد مو‌های مردانه شانس برای استخراج گرافت‌ها از سایر نقاط بدن را فراهم می‌کند.

خوشبختانه امروزه روش های متعددی برای کاشت مو به وجود آمده است. ما در این مقاله به این روش ها اشاره می کنیم و به بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا خواهیم پرداخت.

در بعضی موارد که درمان های دارویی و موضعی پاسخگو نیست می توان به روش ایمن و معتبر کاشت مو روی آورد.

در جدول زیر می‌توانید تفاوت دو روش کاشت مو fue و fut را مشاهده کنید. از مزایای کاشت مو به روش fue می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. خیر فرق ندارد، چرا که موهای کاشته شده برای هر فرد از موهای سالم سر همان شخص تزریق میشود. این افراد بهتر است از داروهای ضد ریزش مو، PRP و مزوتراپی استفاده نموده و در سال های بعدی مراجعه نمایند.

بهتر است انتخاب روش مناسب را بر عهده پزشک متخصص خود بگذارید.

طراحی قبل از کاشت به چه صورتی است؟

ویتامین B6، روی، آهن، کراتین و … همگی در سیر وجود دارند و همه این مواد برای رشد بهتر موها موثر است. بعضی از ویتامین­‌ها، مکمل­‌ها و قرص‌­ها مانند ویتامین E و آسپرین باعث رقیق شدن خون می­‌شوند؛ بنابراین از دو هفته قبل از انجام کاشت مو، از مصرف آن­‌ها خودداری کنید. ممکن است دکتر مصرف برخی از دم­نوش‌­های گیاهی را برای شما ممنوع کرده و در مورد زمان آخرین نوشیدنی و خوردن غذا قبل از عمل توضیحاتی به شما ارائه دهد.

زنانی که به این عارضه مبتلا هستند دچار ریزش موی شدیدی خواهند شد.

✔ این روش ها کم هزینه هستند و دلیل قیمت پایین در دیگر مراکز میتواند استفاده از این روشها باشد.

اهمیت بررسی علت ریزش مو قبل از کاشت چیست؟

هزینه کاشت مو در بهترین کلینیک کاشت موی ایران نسبت به کشورهای همسایه بهتری است و به همین دلیل بسیاری از افراد از کشورهای خارجی برای این عمل زیبایی به ایران سفر می کنند. ساختمان مو از چند بخش ساقه مو یا همان تار مو و فولیکول مو یا همان پیاز مو تشکیل می شود.

اما متخصصان این زمینه معتقدند که برداشت مو در این روش ایمن تر است و به فولیکول های مو آسیبی وارد نمی شود.

موهای کاشته شده مقاومت بالایی در برابر هورمون دی هیدروتستوسترون (هورمون عامل ریزش مو) دارند و به همین دلیل نتیجه کاشت دائمی و همیشگی خواهد بود. در حال حاضر متد دکتر نیلفروش زاده (کاشت مو با تکنیک ترکیب FUT و FUE) موثرترین و جدیدترین روش کاشت محسوب می شود که در مدت کوتاه و با حداقل تهاجم صورت می گیرد. کاندید مناسب برای انجام عمل زیبایی کاشت مو، پس از پیوند مو طبیعی از نتایج راضی خواهد بود زیرا پیوند مو طبیعی موجب بهبود ظاهر فرد بیمار شده و موهای بیمار دوباره رشد خواهد کرد.

  • انواع روش‌های کاشت مو شامل روش‌های، (F.U.T)، (F.I.T)، (S.U.T)، (H.R.P)، (MF.I.T) می‌باشد که بسته به تشخیص پزشک یا جراح زیبایی به شما پیشنهاد می‌شوند.
  • در پاسخ به این سوال باید این چنین بگوییم که، برای انجام کاشت مو طبیعی قابل رشد، پزشک از فولیکول‌های زنده از بانک موی خود فرد برداشته و در قسمتی از سر که دچار ریزش مو شده است می‌کارد.
  • علی رغم این باورهای غلط، پزشک متخصص نزدیک به 8000 تار مو را از نواحی پرپشت، مثل پشت سر، برداشت می کند و آنها را به صورت تار به تار به نواحی کم پشت تر پیوند می زند.
  • با سلام، ریزش مو به صورت ارثی شایع ترین امر ریزش و طاسی سر در بین افراد است.
  • به عنوان مثال ، اگر تنگی سر مانع از دستیابی به یک نوار دیگر شود ، ممکن است بیماری که یک بار کاشت مو به روش FUT انجام داده است برای بار دوم کاندیدای مناسبی برای FUT نباشد.

متد پروفسور نیلفروش زاده با بهره گیری از جدیدترین تکنیک های روز هزینه کاشت مو در تهران با تخفیف دنیا، نتایجی طبیعی و ماندگار را برای بیماران به ارمغان می آورد.

بیولوژیکی و سلامت خون بررسی ضخامت بافت تارهای موی سر کنتراست بین رنگ مو و رنگ پوست بیمار تراکم موها تعداد فولیکول های مو در هر سانتی متر مربع در ناحیه اهدا کننده اندازه مساحت پوشش داده شده. اندازه ناحیه موی داوطلب برسی اینکه قبلا از روشهای دیگر کاشت مو در همان ناحیه اهدا کننده ، انجام شده است یا خیر انتظارات بیمار، پزشک معالج باید انتظارات انجام شده بیمار را در نظر بگیرد. ارزیابی قبل از عمل کاشت مو فرد کاندید شده برای کاشت مو ، قبل از انجام این عمل باید یکسری ارزیابی انجام دهد که شامل انجام آزمایشات خون میباشد.

این مشکل ممکن است به صورت موقت و یا دائمی باشد و در هر دو حالت، ممکن است باعث افزایش استرس و ناراحتی شخص شود. به هر حال اگر علت اصلی را بدانیم راحت‌تر می‌توانیم در پی حل کردن آن به روش‌های مختلف و مفید باشیم. در ادامه به بررسی دلایل ریزش مو و ارائه راه حل‌های آن خواهیم پرداخت.

امروزه در پیشرفته‌ترین روش‌های کاشت مو، پیاز مو را دست نخورده انتقال می‌دهند. این روش کاشت Follicular Unit Transplantation یا به صورت کوتاه شده FUT نامیده می‌شود.

درباره درد کاشت مو هم باید گفت با تزریق داروی بی حسی هیچ دردی رو حس نخواهید کرد. بالعکس کسی که اولین پیوند وی با روش FUE انجام شده است ممکن است در آینده کاندیدای بهتری برای روش FUT باشد تا از برداشت بیش از حد واحدهای فولیکولی از ناحیه اهدا کننده جلوگیری کند.

از جمله نکات مهمی که قبل از عمل کاشت مو باید به آن توجه کنید، مصرف بعضی از ویتامین‌­ها، مکمل­‌ها و قرص­‌ها مانند ویتامین E و آسپرین که باعث رقیق شدن خون می‌­شوند، است.

در کاشت مو به روش sut ، سعی پزشک بر آن است تا فولیکول‌ها را به طریقی استخراج کند که کمترین میزان از بافت پوست سر برداشته شود. به عبارتی، جابه‌جایی فولیکول‌ها به تنهایی و بدون اتصال به باقی مانده بافت پوست سر این امکان را فراهم می‌کند، بیشترین تعداد فولیکول های کاشته شده، رشد کنند.

روش کاشت مو بدون بانک مو یا روش BHT که در آن از موهای بدن برای کاشت در سر استفاده می‌شود.

در واقع این روش همان تکنیک FUE است که با کمک ابزارهای کاملا اتوماتیک و هوشمند انجام می‌شود. در این روش آنالیز دقیقی از وضعیت پوست سر با کمک تجهیزات پیشرفته و متعددی به دست می‌آید و اطلاعات بیشتری نیز از ساختار و نوع موهای افراد به دست می‌آورند. کاشت مو یک روش پرطرفدار برای درمان ریزش مو و افزایش تعداد تارهای مو سر است و بسیاری از افراد برای بازیابی موهای از دست رفته خود از این روش استفاده می‌کنند. با این حال، همه افراد کاندیدای مناسبی برای کاشت مو مناسب نیستند.

در این روش که توسط متخصصین پوست و مو انجام می شود، فولیکول های سالم از ناحیه های مختلف سر برداشته می شود و در محل کاشت، قرار می گیرند.

کاشت مو به روش FUT :

عدم مشورت و مراجعه به پزشک در صورت مشاهده عوارض جانبی ممکن است مشکلاتی بوجود آورد.

طبق آزمایشات مختلف و بررسی شرایط فرد پزشک کمبودهای بدن فرد را تامین می کند تا رشد موها به حالت سابق خود بازگردد. درمان ریزش مو طولانی مدت خواهد بود و باید با صبر و حوصله دستورات پزشک را رعایت کنید. اگر درمان ریزش مو با دارو جواب نداد از روش کاشت موی طبیعی استفاده نمایید. یکی از دلایلی که عمل زیبایی پیوند مو طبیعی از موثرترین و پرطرفدارترین روش های ترمیم مو می باشد، ماندگاری نتایج حاصل از این عمل خواهد بود.

معمولا بعد از دو سال از زایمان، رشد موها به حالت اولیه خود باز می‌گردند. یک بیمه نامه برای تضمین نتیجه کاشت مو به فرد داده می‌شود تا در صورت نارضایتی فرد بتواند هزینه خود را پس بگیرد.

اگر مایع ادماتوز به سمت بافت اطراف چشم حرکت کند، دور چشم‌تان خون‌مردگی بروز پیدا می‌کند.

اگر تصمیم به کاشت مو دارید یا درباره آن فکر می‌کنید توصیه می‌کنیم مراحل کاشت مو در کلینیک صدف را مطالعه کنید زیرا اطلاعات مفید و جالبی به دست خواهید آورید که فکر نمی‌کنیم جای دیگری آنها را بیابید. این اطلاعات کمک می‌کن با دید بهتری نسبت به عمل کاشت مو تصمیم بگیرید.

استفاده از کلاه 7 الی 10 روز بعد از عمل کاشت مانعی ندارد، البته حتماً باید از کلاه‌های مخصوص کاشت مو استفاده شود زیرا این کلاه‌ها… در این مرحله، منطقه‌ کاشت آماده می‌شود؛ به این منظور، متخصص ناحیه‌ کاشت را استریل و آن را بی‌حس می‌کند.

هزینه کاشت مو به روش FUT کمتر از روش FUE است و در زمان کمتری انجام می شود. کلینیک پوست، زیبایی، لیزر و کاشت موی دکتر مدرسی در سال ۸۸ با مسئولیت و مدیریت دکتر رامین مدرسی (پزشک پوست و مو) فعالیت خود را آغاز کرد.

مهارت، تجربه، تجهیزات و متد درمانی در آنیل از دیگر عواملی است که بر کیفیت نتیجه و میزان تراکم کاشت تاثیر می‌گذارد. در انواع روش کاشت مو از جمله روش fue ممکن است فولیکول‌های مو تحریک شوند و فولیکولیت به وجود بیاید. این عارضه به شکل جوش‌های قرمز یا سفید در پوست سر دیده می‌شود.

هدف کلینیک پوست دکتر مدرسی استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات پوست مو و زیبایی در اصفهان می‌باشد. درد یکی از اصلی‌ترین عوارض کاشت مو در مردان و زنان است که در روش FUT بیشتر بروز پیدا می‌کند. در این روش از برداشت نواری برای پیوند واحد فولیکولی استفاده می‌شود که احتمال آسیب رساندن به اعصاب محیطی را افزایش می‌دهد.

برای مثال، در برخی از روش‌های کاشت مو، مانند روش  FUE، پس از کاشت موها، باید حداقل ۳ روز تا ۱ هفته از لمس موهای کاشته شده خودداری کرد. همچنین، پس از کاشت مو، پزشک معالج ممکن است دستورالعمل‌های خاصی را برای مراقبت از موهای کاشته شده ارائه کند که باید به آن‌ها توجه کرد و به طور دقیق پیروی کرد. افرادی که کاشت مو انجام می‌دهند، پس از انجام این عمل باید یک دوره نقاهت را پشت سر بگذارند. اولین موردی که باید بدانید این است که به دلیل روش‌های بسیار زیاد و متنوعی که برای کاشت مو وجود دارد، دوره نقاهت بیمار می‌تواند بسته به روش کاشت متفاوت باشد.

البتـه کاشت مـو حتی در دهه ‏های 6 و 7 زندگی نیز به شرط اینکه فرد از نظر وضعیت کلی سلامتی مشکلی نداشته باشد، نتایج خوبی خواهد داشت.

در آخر لازم است متذکر شویم؛ باید به سرتان فرصت دهید تا خودش را ترمیم کند و درباره نتایج عمل کاشت مو، عجولانه قضاوت نکنید.

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما